Reisbureau via Instagram

Het is vakantie en je wilt lekker een paar dagen weg. Je hebt niet zoveel zin om dit allemaal zelf te moeten uitzoeken dus ga je naar een reisbureau. Je gaat het gesprek aan om te kijken waar je interesses liggen en op basis hiervan gaan ze aan de slag en stellen de ultieme vakantie voor jou hierbij op. De vraag naar reisbureaus neemt de laatste jaren flink toe. Hoe kun je er als bedrijf voor zorgen dat mensen bij jou komen? Een strategie hiervoor kan doormiddel van social media. Er zijn verschillende kanalen maar Instagram springt hierboven uit.

Waarom Instagram?

Waarom dan Instagram en dan niet een ander kanaal denk je dan? Dit heeft er te maken dat Instagram een van de grootste social mediakanalen aan het worden is. Mensen kunnen een video of foto delen met haar volgers of de rest van de gebruikers. Mensen kunnen deze liken en vervolgens ook doorsturen. Hoe meer volgers je hebt, hoe vaker je foto’s bekeken zullen worden. Een reisbureau kan laten zien wat ze aanbieden. Denk allereerst aan de vakantie, met de foto’s en video’s waarbij ze mensen kunnen informeren. Wanneer mensen interesse hebben, kun je de service laten zien. Hoe gaan ze te werk en wat kunnen zij betekenen voor jou in je zoektocht naar de perfecte reis.

Waarom Chatkracht?

Chatkracht dient in dit geval als ondersteuning voor een reisbureau. Chatkracht zou namelijk de klantenservice overnemen die het reisbureau uitbesteed. Waar Chatkracht naar streeft is om binnen 30 seconden te antwoorden, iets wat de klant als zeer prettig ervaart. Wanneer een onderdeel van de klantenservice, namelijk in dit geval via Instagram wordt uitbesteed, zorgt dit ervoor dat klanten een prettige ervaring hebben. Ze zullen door de goede hulp van de chatspecialisten er sneller voor kiezen om dan bij het reisbureau een reis te boeken.